Ekonomi

Ulaştırma Bakanı: Demiryollarına son 22 yılda 22,1 milyar dolar yatırım yapıldı

SAKARYA’da yeni nesil akıllı demiryolu bakım araçlarının teslim törenine katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, demiryollarına son 22 yılda 22,1 milyar dolar yatırım yaptıklarını belirterek, “Demiryolu ağımızı artırdık. 2002’de 10 bin 948 kilometreden 14 bin 165 kilometreye.” “Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı projesini gündeme aldık ve avan proje çalışmalarını tamamladık. Süper hızlı tren hattımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sakarya’nın Arifiye ilçesinde bulunan Özbir Vagon’un ürettiği yeni nesil akıllı demiryolu bakım araçlarının teslim törenine katıldı. Törene Bakan Uraloğlu’nun yanı sıra Sakarya Valisi Yaşar Karadeniz, Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Ulu, şirket yetkilileri ve işçiler katıldı.

Törende konuşan Bakan Uraloğlu, 2 bin 251 kilometrelik hızlı tren ağı kurduklarını belirterek, şunları söyledi:

“Projelerimizle demiryolu taşımacılığının sadece doğu-batı sınırında değil, kuzey-güney kıyılarımız arasında da ekonomiye katkı sağlamasını planladık. Bu kapsamda son 22 yılda demiryollarına 22,1 milyar dolar yatırım yaptık. Demiryollarımızın tamamını elden geçirdik ve yeniledik.Tarihi İpek Demiryolunu yeniden canlandırmayı amaçlayan ‘Tek Yol, Tek Kuşak’ girişiminin en önemli halkası olan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattını inşa ettik. Projemiz ile Asya ile Avrupa arasında Londra’dan Pekin’e kadar kesintisiz demiryolu taşımacılığını mümkün kılan Marmaray ile 2002 yılına kadar en güvenli, en kısa ve en ekonomik uluslararası demiryolu koridorunu oluşturduk. 14 bin 165 kilometre.Ankara-Eskişehir,Eskişehir-İstanbul,Ankara-Konya,Konya-Karaman ve Ankara-Sivas.Yüksek hızlı tren sınırlarını hizmete açtık ve şimdi de Ankara-İstanbul Büyük Hızlı Trenini hizmete almış durumdayız. Sınır projesi gündemde ve avan proje çalışmaları tamamlandı. Hızlı tren sınırımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle yolculuk süresini 80 dakikaya indirmeyi planlıyoruz. Gebze’den Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı’na ve son olarak Çatalca’ya ulaşacak Kuzey Marmara Yüksek Hızlı Tren hattı projesini de planlarımıza dahil ettik. 2053 Ulaştırma ve Lojistik master planımız ve yol haritamızla Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Halkalı gibi tüm hızlı tren projelerimizi tamamladığımızda hızlı tren hizmeti alan il sayımızı 52’ye çıkaracağız. -Kapıkule. “Demiryolu hat uzunluğumuzu 28 bin 590 kilometreye çıkaracağız.”

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin uluslararası arenadaki en önemli projelerinden birinin Kalkınma Yolu Projesi olduğuna dikkat çekerek, “Proje ile Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi ülkelerinden gelen yükler, inşa edilmekte olan FAV Limanı’na taşınacak. Irak’ın güneyini 1.200 kilometrelik çift yönlü karayoluyla taşıyacak ve demiryolu inşa ederek Türkiye’ye taşımayı planlıyoruz, oradan da ulusal ağımıza bağlayarak limanlarımıza ve sınır kapılarımıza ulaştıracağız. Bu sayede Güney Asya ve Orta Doğu’yu yeni bir rota üzerinden Avrupa, Kafkaslar ve Kuzey Afrika’ya bağlayacağız. Bu projenin hayata geçmesiyle, “Bölgemiz için bölgede hayati bir bağlantı kurmuş olacağız.” kuzey-güney yönünde. Bu koridorun ülkemizden Avrupa’ya demiryolu geçişi 2 bin 88 kilometre olacak. Önemli bir kısmı halen faaliyette olan güzergahın 130 kilometresini yeniden inşa edeceğiz” dedi.

Bakan Uraloğlu, konuşmasının ardından yeni nesil akıllı demiryolu bakım araçlarını inceleyerek yetkililerden bilgi aldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu